Pisma iz New Yorka – deo peti – utorak i sreda, 4 i 5 decembar 2007

8 децембра 2007 at 3:48 pm 9 коментара

GrebuckanjeDva dana sam odvojio za obilazak Metropolitena.  I tek sam stigao da projurim kroz sve galerija.  Lavirint.  Počeo sam od Egipta, onda američka umetnost, zatim moderna umetnost, prešao na evropsko slikarstvo, vajarstvo, zatim kiparska umetnost, crteži, fotografije, muzički instrumenti, umetnost Evrope 19 veka, srednjevekovna umetnost, itd, itd.  U više navrata nisam znao gde se nalazim…  Bezgranično umetničko blago. Posle prvog šoka – prilagođavanje.  Kao kad iz mračne sobe izađete na jako svetlo.  Prvo ide zaslepljenost, a onda vam polako postaje sasvim komotno. 

Dakle, nije prošlo sat vremena, a već sam se nonšalanto ponašao prema eksponatima.  Aha, još jedan sarkofag star hiljadama godina. Uf, ima li čega drugog u ovoj prostoriji osim Rembranta?  Pored ovih dvadeset slika Van Goga, da li slučajno imaju i suncokrete?  Zar samo pet dela Gustava Klimta?  El Greko baš i nije neki umetnik…  Ah kad bi imali više Rubensa …  I tako, arogantno, nepristojno, neprimereno.  Onda sam video grupe školske dece, i pomislio na vrednost privilegije življenja u blizini jedne tako inspirativne ustanove kao što je Metropoliten.  A onda sam se setio da sam godinama živeo u Beogradu, i retko odlazio u muzeje.  Trava je uvek zelenija tamo negde…Najdraži eksponat sam ipak izvukao iz džepa – u vidu smsa.  Bio mi je lepši od celog Metropolitena i Gugenheima zajedno, i vredniji od celog Manhattna.

Utorak veče posvetio sam ponovnom susretu sa Dajanom.  Ovoga puta i sa njenim glasom i bendom – stara crnkinja za klavirom, basista, bubnjar i saksofonista.  Izvanredna atmosfera u Metropoliten Klubu, uz svetlost sveća i mog ozarenog lica.  Jazz je strava, naročito uživo i uz dobar band.  Dva CD-ja za mene.  Uz dve, na brzinu naškrabane, posvete.

Povratak sa jazza donosi čudnovato upoznavanje sa Manuelom.  Uvek me je to ime podsećalo na Brzog Gonzalesa.  Manuel je u tom crtaću štrkljasti miš sa ogromnim sombrerom, nesrećno zaljubljen u Gonzalesovu sestru.  Ovaj Manuel je sasvim drugačiji.  Portorikanac, dobrodržeći čikica u najboljim godinama (68), nizak, punačak, brkat.  Ja idem u hotel sa jazz večeri, on ide kući posle posla.  Huhće i kuka kako voz kasni.  Započinjemo neobavezan razgovor.  Kakva srdačnost, kakvo srce.  Počinje priča na snegom okovanom izlazu iz podzemne železnice.  Obavezno da popijemo kafu sutradan ili pre mog odlaska.

Sreda uveče je bila kulminacija mog umora – od beskonačne šetnje, utisaka, doživljaja.  Strmoglavio sam se u krevet već u osam…. i do jutra nisam ni mrdnuo.
(nastaviće se)

fotke: http://s273.photobucket.com/albums/jj210/O3OH/

Entry filed under: Nekategorizovano.

Pisma iz New Yorka – deo četvrti – ponedeljak 3 decembar 2007 Pisma iz New Yorka – deo šesti – četvrtak 6 decembar 2007

9 коментара Add your own

  • 1. I2U  |  8 децембра 2007 у 4:28 pm

    Citajuci pocetak teksta, pomislio sam, sto bih ja voleo da odem u Metropoliten, a onda stanem i u mislima zapitam sebe: „pa pm kad si bio nekad u muzeju, ovde u Beogradu“.
    A onda procitam da si i ti sebe to zapitao. 🙂

    E stvarno sam stoka!

    Stavio si link a ja pozurio pre nego sto si postavio i jednu sliku. Sta da se radi ovaj Reader, cedo moje, odmah me obavesti pre nego sto ljudi bilo sta napisu. 🙂

    Pozdrav

    Одговор
  • 2. I2U  |  8 децембра 2007 у 4:29 pm

    E ala sam glup, ko cuskija.

    nisam video sa strane podalbume. 🙂
    odoh da gledam slike NY

    Одговор
  • 3. sarahkay  |  8 децембра 2007 у 8:06 pm

    pogledala sam deo slika i odlucila da je nebo sa tvojih slika bas ono moje nebo, polecem uskoro, ako mi deda mraz pokloni krila…..
    super slike, gledacu ih jos nekoliko dana…
    e bas uzivas, samo da znas da i kod mene u austriji ima predivnih gradjevina…..to da se ne uobrazis…
    pozdrav i samo slikaj….

    Одговор
  • 4. bubazlatica  |  9 децембра 2007 у 3:35 am

    Klimta, omiljenog Gustava bi rado gledala vekovima…..slike su odlicne

    Одговор
  • 5. ozon  |  9 децембра 2007 у 6:04 pm

    @I2U – ne brini, ja sam kriv, trebalo je da objasnim…
    @sarahkay – ne čekaj Deda Mraza, sama sebi daj krila. Ajde posle malo ti piši pisma iz Austrije?
    @bubazlatica – Klimt je super (doduše ga nisam video u značajnim količinama), a slike su malo traljavije. Ali su bar nekakva uspomena.

    Одговор
  • 6. ozon  |  9 децембра 2007 у 6:05 pm

    @bubazlatica – nisam siguran da li si mislila na Klimtovje slike, koje JESU odlične, ili moje fotografije koje jesu TRALJAVE… 🙂

    Одговор
  • 7. sarahkay  |  9 децембра 2007 у 8:18 pm

    Jaoooj kako si ovo lepo rekao „sama sebi daj krila“ evo vec sam osetila da letim….hvala… bice pisama iz Austrije, Toronta, Berlina….ima tu svasta… 🙂

    Одговор
  • 8. bubazlatica  |  9 децембра 2007 у 9:39 pm

    mislila sam na tvoje fotke ..autenticne su

    Одговор
  • 9. Ominotago  |  14 децембра 2007 у 12:44 am

    eeeeeeeeeee sad ce vidim i fotke, ako nema bar jedne…bice belaja! 😉

    Одговор

Оставите одговор

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Календар

децембар 2007.
П У С Ч П С Н
« нов   авг »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Most Recent Posts


