Pisma iz New Yorka – deo drugi – subota 1 decembar 2007

4 децембра 2007 at 5:19 pm 4 коментара

Predivan, hladan, sunčan dan. Spremio sam se i izašao bez cilja. Gradu u susret. Bez mape, bez Lonely Planet vodiča, bez ičega. Spreman na sve. Vođen samo sopstvenim nosem. Pošao sam prema najbližoj stanici podzemne železnice. Bilo je užasno hladno, oko nule. Prvo na šta sam naleteo bio je lokalni Pop Diner restoran – odlično, em sam gladan, em mi je na listi stvari koje sam naumio odradim. Odlična klopa, razumna cena, prijatna atmosfera, usluzno osoblje – postao sam stalni gost. Umesto da siđem u podzemnu železnicu, odpešačio sam po studi i vetru u obližnji trgovinski centar i sebi pribavio kaput i šal. Pošao sam prilično pripremljen, ali sam izgleda posle 13 godina na NZ zaboravio šta je to košava…

 Pošteno ušuškan i utopljen promenio sam odluku i sačekao autobus – želeo sam da uživam u vizuelnom doživljaju prilasku gradu. Pošto sam vozaču objasnio da nemam kartu, zatražio sam da kupim od njega. Shvativši da sam turista, samo je odmahnuo rukom i pustio me unutra, objasnivši mi da nedeljnu kartu za sve autobuse i vozove mogu da kupim na železničkim stanicama. Za USD24 dobijate neograničeni pristup gradskom prevozu za nedelju dana. Fantastično.

Na Manhattan sam ušao kroz 60 ulicu. Centar je podeljen „rešetkom“ ulica – avenije se pružaju u pravcu sever-jug, a „ulice“ se pružaju u pravcu istok-zapad. Uglavnom sve su numerisane, osim pojedinih, kojih se najverovatnije sećate iz Monopola – Broadway, Park Avenue, Madison Avenue, itd. Toliki grad, a tako prost za snalaženje.

Dakle, izašao sam na raskršću 60 ulice i 1 Avenije, produžio niz 60tu sve do čuvene 5 avenije, onda krenuo ka jugu. Naravno, nos me nije prevario – tu sam pronašao Trump Tower (još nisam zakazao sastanak sa Donaldom, žurio sam), zatim Rockefeller Centar i Empire State Building. Vidi se da sam gradjevinac, prvo su me privukle zgrade. Da vas obavestim, najveća okićena jelka na svetu je već postavljena ispred Rockefeller Centra, a i klizalište je u punom pogonu.

Nastavio sam petom avenijom ka jugu, i dok su oblakoderi oko mene polako nestajali i ustupali mesto nižim zgradama, a ulice se sve više sužavale, moje osećanje prisnosti prema ovom gradu je sve više raslo. U jednom trenutku sam pomislio da sam već ovde jednom bio. Bilo je to osećanje potpune opuštenosti, bezbednosti i bezbrižnosti. U Washington parku sam posmatrao kako jedna žena hrani vevericu, i nastavio dalje, kroz Grenwich Village. Kupio sam svoju nedeljnu kartu i vozom se vratio u hotel.
(to be continued)

Entry filed under: Nekategorizovano.

Pisma iz New Yorka – deo prvi – petak 30 novembar 2007 Pisma iz New Yorka – deo treći – nedelja 2 Decembar 2007

4 коментара Add your own

  • 1. sarahkay  |  4 децембра 2007 у 10:38 pm

    Divan reportaza , a na to klizaliste dolazim uskoro, to je onako jos jedan do sada neostvaren san..
    nastavi sa izvestajima…
    pozz 🙂

    Одговор
  • 2. Анонимни  |  5 децембра 2007 у 5:18 am

    A gde je ONA?

    Одговор
  • 3. ozon  |  7 децембра 2007 у 4:31 pm

    @sarahkay – izveštaji nastavljeni. klizališta i dalje rade…
    @Anonimni – jebiga…

    Одговор
  • 4. Ominotago  |  14 децембра 2007 у 12:28 am

    eeee ako nisi primetio ja citam 😛 i naravno prilicno te mrzim, ali to sad kao nije mnogo bitno. idemo daljeee …

    Одговор

Оставите одговор

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Календар

децембар 2007.
П У С Ч П С Н
« нов   авг »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Most Recent Posts


