“Bridges of Madison County” iliti “Kakav je to soul mate koji nema muda”

15 новембра 2007 at 3:34 pm 19 коментара

Glavne uloge: Meril Strip i Klint Istvud. Režiser Klint Istvud.

Frančeska živi sa porodicom u Ajovi, jednoj od mnogih zabiti provincijske Amerike.  Deca tinejdžeri, muž farmer.  Nesrećan brak.  Muž i deca odlaze na vašar na četiri dana, ona ostaje sama kod kuće.  Zgodni i veoma interesantni fotograf Ričard se nenadano pojavljuje.  Slični snovi.  Slično misle, osećaju, reaguju.  Rađa se ljubav na prvi pogled.  Četiri dana provedenih kao san.  Soul mates, definitivno.  On je zove da pođe sa njim.  Ona se koleba.  On odlazi razočaran.  Ona ostaje, dočekuje porodicu.  Nesreća zbog propuštene šanse.  Sutradan, u obližnjem gradiću, ona ga ponovo vidi.  Vratio se da je sačeka.  Na semaforu su on u prednjim kolima, i Frančeska sa svojim mužem u kolima iza njega.  Ona se hvata za kvaku da pobegne, ali ipak to ne čini.  Život se nastavlja, i na samrti joj muž kaže kako je znao da je ona imala snove, da mu je žao što ih nije ostvarila, ali da je on nju uvek voleo.  Godine prolaze, dolazi paket od Ričardovog advokata, zaostavština posvećena Frančeski.  Fotografska oprema, knjiga „Četiri dana“ koju je izdao i pismo.  I reči kako mu je žao što nisu bili zajedno. Bljak!

Tragična priča jedne žene.  Život proveden sa mužem koji je u stvari nije voleo.  I romansa sa čovekom koji nije imao hrabrosti da je spase od njene tužne sudbine.Soul mate (SM skraćeno) NIJE osoba sa kojom se živi u iluzijama i od praznih reči.  SM je realnost, i uopšte nije povezana sa istim interesovanjima, životnim senzibilitetom, nivoom inteligencije, imovnim stanjem, bojom kože, jezikom koji govorimo.  Sa nekim se mogu neslagati, biti na krv i nož, imati različite navike, potrebe, a ipak biti SM. Ono što odlikuje prave SM jeste da imaju goruću potrebu da realizuju svoje sopstvene potencijale i u isto vreme učine sve što je u njihovoj moći da i njihov partner uradi isto to.  Onog trenutka kada budemo otkrili jedno drugo, neću stati dok ne učinim da budemo zajedno.  Posao, geografska rastojanja, imanje ili nemanje para, sve je to luk i voda prema nagradi koju život sa SM donosi.  Vredno je žrtvovati sve, čak i prethodni, u tom slučaju promašeni, život.

E, Ričarde, Ričarde, nisi se dovoljno potrudio.  Samo si pružio prazne reči, a od dela – ništa.  Da sam ja-ti (a na svu sreću nisam, što će jednoga dana i potvrditi moj SM), pre bi fotografije mostova požutele u mojoj torbi nego što bih napustio Frančesku koju su mi luda sudbina i samo proviđenje namenili.  Preselio bih se u Ajovu.  Svoj prestižni posao u National Geographic bih ostavio čak i svom neprijatelju.  Nokti bi mi se istrošili od grebanja, sve dok Frančeska ne bi bila moja.  Ričarde, gde su ti muda da delima priznaš i pokažeš da je Frančeska tvoj SM.  Priznaj nam da je sve to bila samo prevara, vođena tvojim prost(ačk)im muškom nagonom za fizičkim zadovoljenjem.

Frančeska, gde su ti bile oči, you desperate housewife, da vidiš da Ričard nije tvoj SM?  Očigledno te Ričard nije bio vredan, inače bi ste bili zajedno.  Oprošteno ti je što si se kolebala, jer se od tebe i ne očekuje da odradiš baš sve za lenčugu i prostaka Ričarda.  Nešto je morao i on, jelte?  Uostalom, tvoja sumnja jeste bila opravdana – Ričard je odavao signale kolebljivosti, nesigurnosti i prevare.  Svesne ili nesvesne.  Naravno da je bilo teško, nemoguće odabrati.  Između muža koji te nije voleo, i jedne kukavice koja je bila samo iluzija SM.

Sve ostalo, pisma, zaostavština, knjige, reči, reči, reči su ne više od patetike.   Ričard je bio samo biće iluzija i kratkotrajnog zadovoljenja.  Rečju – lažov i kukavica.

SM je Amium za kim tragam.  Strpljivo ću je dočekati, i za nju ću žrtvovati sve.  Delima, a ne rečima, ću je osvojiti.  I ona mene.

Entry filed under: Nekategorizovano.

Chalk it up to… Pisma iz New Yorka – deo prvi – petak 30 novembar 2007

19 коментара Add your own

  • 1. Ominotago  |  15 новембра 2007 у 11:43 pm

    nadam se da hoces, posto si ovde mnogo toga protumacio onako kako tebi odgovara…

    Одговор
  • 2. Ozon  |  15 новембра 2007 у 11:54 pm

    @ominotago – ja uvek stvari tumačim isključivo samo i jedino kako meni odgovara. Inače to ne bih bio ja, već neko drugi, yes?

    Одговор
  • 3. Ominotago  |  16 новембра 2007 у 1:31 am

    da naravno, samo imaš mali problem, ponekad tumačeći onako kako samo tebi odgovara apsolutno i potpuno isključuješ drugu osobu, nemaš poštovanja prema njoj i ona ustvari ne postoji u tvom svetu. da li je tebi tako OK?

    Одговор
  • 4. Ozon  |  16 новембра 2007 у 2:03 am

    @ominotago – nisam novinar, ne moram da poštujem obe strane. Ili tri, ili bilo koju. Svoje jako mišljenje transportujem do čitaoca na najbrži i najefikasniji mogući način. Meni je to sasvim OK. I ne kapiram ko je u ovom postu „druga osoba“, i na koji to način nemam poštovanja, i na koji to način ona u stvari ne postoji??

    Одговор
  • 5. Ominotago  |  16 новембра 2007 у 2:04 am

    OK ako ne kapiras, nije ni bitno. Nema potrebe da ja dalje izigravam nekog ko je pametan.

    Одговор
  • 6. Ozon  |  16 новембра 2007 у 3:04 am

    @Ominotago – whatever.

    Одговор
  • 7. sarahkay  |  16 новембра 2007 у 3:37 am

    film je odlican…..

    Одговор
  • 8. Lang  |  16 новембра 2007 у 4:47 am

    Rasprava bi mogla da se vodi danima i satima. Prvo ako podjemo od toga sta kome od nas znaci pojam soulmate. Bila je jedna rasprava na forumu sa istom tematikom gde si mogao da vidis seriju potpuno razlicitih definicija o soulmate. Tako gledano svako od nas ima svoje vidjenje SM i ovog film
    Ja se u jednom slazem ili jeste ili nije. ili se ostvari ili ne postoji.

    Одговор
  • 9. whisperer  |  16 новембра 2007 у 5:40 am

    Ostavio si me bez reči, a i film i knjigu znam napamet. Moram malo da razmislim, pa ćem da ti kažem.

    Одговор
  • 10. Ominotago  |  16 новембра 2007 у 6:24 am

    jel whatever? onda mislim da je sve receno, i ima samo jedno znacenje. i nije tebi stalo do likova u filmu, do likova u knjizi, tebi je stalo do stvarnosti, koju ne mozes da promenis, na koju ne mozes nikako da utices. tebi je stalo do tvoje sopstvene vizije, ali zaboravljas na stvari i osobe koji su pored te JEDNE tvoje vizije. zaboravljas na to koliko gazis po drugima trceci da ostvaris nesto sto si zamislio, bez da se upitas da li je ostvarivo. kod tebe je sve ostvarivo sto zamislis, zar ne?! onda cu shvatiti da je i cipelom po licu deo svega toga.

    Одговор
  • 11. Ozon  |  16 новембра 2007 у 9:03 am

    @sarahkay – jeste, naterao me je da se zamislim.
    @lang – zato je život i interesantan. bilo bi dosadno da je sve totalno definisano, totalna istina…
    @whisperer – ajde, čekam
    @ominotago – ostadoh bez komentara. prosto ne mogu da verujem da izvlačiš tako radikalne zaključke o meni i mojoj ličnosti, a u suštini me uopšte ne poznaješ.  al ajde.

    Одговор
  • 12. whisperer  |  16 новембра 2007 у 10:44 am

    Ona nije imala muda. Ili je imala isuviše velika, pa je svoj život podredila drugima. On je čekao. I tražio. Ali je samo ona mogla da odluči.
    I tako to obično biva. Propusti se sopstveni život zarad tudjih života. I u tome je najveća tuga ove priče. I najdirljiviji momenat. Da li bih ostavila na cedilu svoju drugu polovinu, svoj SM, ako bi natrčao i udario pravo u mene?
    Da, ako bih svojim odlaskom uništila nekoliko života. Ili makar samo jedan. Nije to žrtva, to je fer plej.
    A ja? Ko me jebe, što nisam na vreme shvatila gde mi je mesto. Nije fer?
    Niko ne kaže da je život fer, još manje da je romantično pravedan.
    Želim ti da tvoj, u buduće, bude.

    Одговор
  • 13. Lang  |  16 новембра 2007 у 12:15 pm

    #whisperer, razmisljala sam nesto slicno, nesto na temu moralnih i ostalih dilema
    Da ne ulazim u pricu SM i definicuju, samo da dodam: ovakvim odlukama se dodaje i jedna druga dilema, da l’ mozda ne unistavamo druge zivote i ostajanjem posto se desio Sm ili whatever?
    Biti u porodici sa muzem i decom a dusom i srcem sa nekim drugim je podjednako unistavanje i potrebna su vise nego velika muda, mnogo razuma i racija i mnogo drugih osecaja da ostajanje ne bi ako ne podjednako ali ono svakako znacilo unistavanje zivot. I svog i onih oko tebe.

    Одговор
  • 14. electrasdreams  |  16 новембра 2007 у 12:29 pm

    …pokazi jednostavno ono sto oblikovano od pokoljenja mnogih k’o nasa sopstvenost, zivi kraj ruke i u pogledu. I ove stvari sto zive od umiranja, shvataju da ih mi slavimo, prolazne, one se uzdaju u nas da ih spasemo, u nas, najprolaznije…
    Razumem da onaj koji gubi ima prava i da se ljuti, rekao je to neko pametniji od mene. Ne razumem zasto, ljudi ne mogu da prihvate upravo tu prolaznost onda kada nesto, sto je mozda i bilo lepo, postaje samo muka i tavorenje, inat, zao duh… Zasto gaze i neargumentovano vredjaju to svetlo koja se novom ljubavi zove… i upravo tim gazenjem, po njih, nastaje steta koja se nikada popraviti ne moze. To od ljudi pravi emocionalne invalide.
    Nije rastanak gubitak. Gubitak je takvo ostajanje.
    Ovaj soul mates, sigurno je, ima muda. A poznata je stvar da ko ima muda ima i….. to se, pre svega, mora postovati. Greh je po njemu pljuvati.

    Одговор
  • 15. Ozon  |  16 новембра 2007 у 7:57 pm

    @whisperer – ona jeste jedina mogla da odluči. Ja samo rekoh da Ričard nije dovoljno dugo čekao. Nije bio dovoljno jak u svojoj nameri da joj pomogne u toj odluci. I tako je Frančeska, uz dvojicu, ostala … nedojebana.
    @luhanor – da, ostajanje je neki put, kao ovde, više uništavajuće od odlaska.
    @electrasdreams – nikada nećemo saznati koliko je Frančeskin muž nju zaista voleo. Da jeste, on bi razumeo SM (or whatever) i ne bi je zadržavao. Da je nije voleo, Frančeskino ostajanje bilo bi besmisleno (kao što je uostalom i bilo). Dakle, Frančeskina odluka bila bi laka i nedvosmislena, samo da Ričard nije bio takav slabić.

    Одговор
  • 16. Desert_Rose  |  16 новембра 2007 у 9:27 pm

    Jednom sam dala svoju definiciju o soulmate na forumu i ne bih da je ponavljam ,reci cu samo sto bi ja ucinila u takvoj situaciji.Znaci da mene pokrene nesto da promenim svoj zivot kojeg delim godinama sa jednom osobom u kome postoje deca,uspomene i toliko toga stvari koje cine jednostavno zivot s nekim,potrebna mi je samo sigurnost.Znaci sigurnost koju cu osetiti od svog soulmate,on treba da isprovocira taj osecaj u meni ,sigurnost mi moze dati samo s time sto ce pokazati koliko mu je stalo do mene i koliko se bori da ostvari nas zajednicki zivot. A ne samo da me voli i da stoji sa strane.Ako je takav po nicemu nije razlican od vec postojecu osobu u braku.Soulmate treba biti spreman i sto je najvazno svesan na sve rizike u toj borbi za svoju zenu zivota ,da joj pokaze da su oni najvazniji u citavoj prici ,da oni zajedno mogu sve.
    Ako zena to oseti znaci da je on pravi, borice se podjednako svim snagama da mu pomogne u tu borbu za njihov zajednicki zivot.Znaci u ovoj prici gore od ozona ,iako je samo film u pitanju rekla bi da je ozon u pravu ,valjda Ricard nije bio covek od akcije i previse mu je mutio razum u osecanja od srca pa nije pokrenuo nista ili kako kaze ozon bio je samo jos jedan slabic od muskarca koji je propustio svoju sansu za srecu sa zenom svog zivota.

    Одговор
  • 17. Charolija  |  17 новембра 2007 у 2:53 am

    Nekako mi ovaj post bode oči i nikako da se odlučim da napišem koju reč. Soulmate koji nema muda i nije soulmate. Kad smo već kod muda i soulmate, da vam nešto čas ispričam. Moja ćerka Jovana je nastala iz velike ljubavi…mislila sam to je pravi čovek za mene za sva vremena. Međutim ispostavilo se da smo se razišli baš zbog muda… Napisaću već na svom blogu nešto više o tome…ukratko ovako je rekao… „Ti jesi žena mog života i zauvek ću te voleti, ali … znaš… ma želim ti da nađeš nekog ko ima veća muda od tebe“!

    Ozon je 100% u pravu! Za soulmate treba imati muda!

    Одговор
  • 18. Ozon  |  17 новембра 2007 у 6:37 am

    @desert_rose – lepo je što smo istomišljenici u nekim stvarima. Iako podjednako poštujem i one koji se sa mnom ne slažu, sa njima ću svojski ukrstiti koplja.
    @charolija – muda su osnovni sastojak svakog SM-a. Čekamo priču!

    Одговор
  • 19. sarahkay  |  28 новембра 2007 у 8:21 am

    „Strpljivo ću je dočekati, i za nju ću žrtvovati sve. Delima, a ne rečima, ću je osvojiti. I ona mene.“
    morala sam ovo jos jednom da procitam..
    pozz

    Одговор

Оставите одговор

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Календар

новембар 2007.
П У С Ч П С Н
« окт   дец »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Most Recent Posts


