Moral i etika bloga – Čin prvi – Šta je blog?

14 августа 2007 at 4:50 pm 20 коментара

Svim čitaocima u kojima ovaj, gotovo čisto faktički post (esej) izazove verovanje da ja smatram da stvari treba da budu drugačije, poručujem – molim Vas čitajte ga kako je napisan, i komentarišite faktički, i ako je moguće izbegnite vređanja i insinuacije na ličnoj osnovi.  Jedini lični (odnosno ne-naučni) stav koje sam izneo nalazi se na kraju teksta, i sa dobrodošlicom ću dočekati svako (uključujući i faktičko i emotivno i bilo kakvo) vaše mišljenje o njemu. 

Blog381 sistem (skraćeno – blog) je vrsta države.

Blog ima svog vlasnika, u ovom slučaju vlasnicu, odnosno kraljicu-premijerku-predsednicu, zavisno od toga koje državno-političko uređenje uzimamo za osnovu komparacije.  Kraljica bi bila najzgodnija za upoređivanje, jer ima apsolutnu vlast nad blogom i svim što u njemu obitava.  Kraljica-vlasnica ima moć da po volji sistem održi u životu, nadgradi ga, ili ga potpuno zatvori, bez obaveze da bilo kome daje bilo kakvo objašnjenje.

Blog ima svoje blogere, odnosno stanovnike-državljane. 

Blog ima svoj ustav i zakone i policiju da sprovode ustav.  Državljani se moraju pridržavati ustava i zakona da bi to i ostali.  U suprotnom gube državljanstvo, imovina im se konfiskuje (odnosno demolira od strane policije – tj tehničkog osoblja) i bivši državljanin-prestupnik uglavnom nema pravo da se više vrati.  On-ona je izopšten-a.

Blog ima svoju infrastrukturu.  To je kombinacija hardvera, softwera, interneta i blogerskih kompjutera.  Unutar bloga se uspostavljaju dodatne veze između blogova – kuća.

Blog ima svoje granice i imigraciju.  Dobiti državljanstvo je prilično jednostavno i bez pravnih zavrzlama, čak se i gotova kuća (blog) dobija na korišćenje.  Pošto je uglavnom potpuno prazna kada je dobijete (osim osnovne infrastrukture), kuću možete po volji prerađivati, nadograđivati, farbati, tapetirati, osvetljavati, ispunjavati nameštajem, slikama, puštati muziku, zvati prijatelje u goste, itd.  Gosti-blogeri su samo turisti, oni mogu da prođu kroz blog, ostave komentare, ali ne mogu da uživaju ista prava kao i državljani-blogeri.  Državljanstvo i obitavanje u blog sistemu je besplanto (zahvaljujemo se kraljici na tome).

Blog je Orvelov san.  Kraljica ima potpuni i neograničeni uvid u sve što se na blogu dešava, i ima moć da na to aktivno utiče.

Blog ima klasni sistem.  Subjektivnim mišljenjem kraljice i-ili određenog broja blogera (ili gostiju) izabranih od strane kraljice, blogovi se svrstavaju u „naj“, „cool“ ili „interesantan“, ili se ne svrstavaju uopšte.  Nemoguće je svojevoljno menjati klasu u kojoj se nalazite.

Blog ne poseduje demokratiju širu od prava blogera na slobodu misli, udruživanja i izražavanja, ali samo u okvirima ustava i prava drugih blogera.  Nemoguće je, na primer, imati demokratske izbore i promeniti kraljicu, infrastrukturu ili ustav i zakone.

Državljanstvo u blogu je dobrovoljno.  Kome se gorepomenuto ne dopada, nije obavezan da postane državljanin.

Budite laki…kao ozon.

Entry filed under: Moral i etika bloga.

Duga Kako umutiti život (2)

20 коментара Add your own

  • 1. Зајебант  |  15 августа 2007 у 7:39 am

    О чему ти причаш? О каквој то демократији? Да ти ја нешто кажем , док ти седиш тамо негде у „Кенгурији“. Када је почела нека демократизација друштва у ЕХ Југославији, сви су почели нешто да вуку часком лево, часком десно… све зарад демократије а држава се распала док си рекао кекс. А реч демократија је патка за широке народне масе… То је Гебелс одавно увидео па је правио маркетинг. Маркетинг који су увели американци и енглези на велика врата као слобода и избор. која слобода и избор када је све измишљено и намештено, све сами „поштењаци“ 🙂 Већа демократска права и слободе су имали Атињани… у демократији се не зове човек РОБ, већ РАДНИК…А што се тиче блогова, газдарица и газда плаћају, па могу да извољевају…то је демократија мој брајко…Зозоне 🙂

    Одговор
  • 2. Ivana  |  15 августа 2007 у 8:18 am

    Blog381 sistem (skraćeno – blog) je vrsta države.

    Ne, Blog 381 nije vrsta države, to je zajednica ljudi, ako hoćeš, izvoli, ako nećeš, ne moraš. Niko nikoga ne tera, ni da bude tu, ni da ne bude.

    Blog ima svog vlasnika, u ovom slučaju vlasnicu, odnosno kraljicu-premijerku-predsednicu, zavisno od toga koje državno-političko uređenje uzimamo za osnovu komparacije. Kraljica bi bila najzgodnija za upoređivanje, jer ima apsolutnu vlast nad blogom i svim što u njemu obitava. Kraljica-vlasnica ima moć da po volji sistem održi u životu, nadgradi ga, ili ga potpuno zatvori, bez obaveze da bilo kome daje bilo kakvo objašnjenje.

    To je delimično tačno, dakle, tehnički, blog ima vlasnika, kralja, vladara iz senke. Ona koju ti pominješ kao kraljicu, zapravo je tehnički nešto kao premijer. Dakle, blog je njihova kuća, u koju uđeš ako želiš, a onaj čija je kuća, naravno da ima svu tu vlast, moć, kako god to nazvao.

    Blog ima svoj ustav i zakone i policiju da sprovode ustav. Državljani se moraju pridržavati ustava i zakona da bi to i ostali. U suprotnom gube državljanstvo, imovina im se konfiskuje (odnosno demolira od strane policije – tj tehničkog osoblja) i bivši državljanin-prestupnik uglavnom nema pravo da se više vrati. On-ona je izopšten-a.

    Svako u svojoj kući propisuje pravila, jel tako? Recimo, u mojoj se kući ne puši. Možeš da si pušač kakav hoćeš, ne može. I nemam šta da dajem objašnjenja bilo kome. Kome se dopada, nek izvoli, ko neće, doviđenja, nikom ništa, nije mi ni žao…

    Blog ima svoju infrastrukturu. To je kombinacija hardvera, softwera, interneta i blogerskih kompjutera. Unutar bloga se uspostavljaju dodatne veze između blogova – kuća.

    O da, ima tu prijateljskih i neprijateljskih veza, jel da? Kao i u društvu… isti smo mi svuda i u real i u virtual.

    Blog ima svoje granice i imigraciju. Dobiti državljanstvo je prilično jednostavno i bez pravnih zavrzlama, čak se i gotova kuća (blog) dobija na korišćenje. Pošto je uglavnom potpuno prazna kada je dobijete (osim osnovne infrastrukture), kuću možete po volji prerađivati, nadograđivati, farbati, tapetirati, osvetljavati, ispunjavati nameštajem, slikama, puštati muziku, zvati prijatelje u goste, itd. Gosti-blogeri su samo turisti, oni mogu da prođu kroz blog, ostave komentare, ali ne mogu da uživaju ista prava kao i državljani-blogeri. Državljanstvo i obitavanje u blog sistemu je besplanto (zahvaljujemo se kraljici na tome).

    Imigracija, to bi bili oni što pobegnu jel im se vlast ne sviđa. Kuću dobiješ, da, pa je uređuješ tačno onako kako sam želiš, da tebi i tvojim gostima bude lepo. Ako bi da renoviraš, zoveš majstora koji zna svoj posao, ako sam majstorišeš, može da ti se sruši kuća. A Gosti-blogeri mogu postati i više od gostiju, sustanari, čak i suvlasnici, ali to mora vlasnik kuće-bloga sâm da ih promoviše. Dakle ti. Jedna kuća može imati neograničen broj vlasnika koji zajedno obitavaju i uređuju svoju kuću.

    Blog je Orvelov san. Kraljica ima potpuni i neograničeni uvid u sve što se na blogu dešava, i ima moć da na to aktivno utiče.

    Svako ima potpuni ali ne i neograničeni uvid u sve šta se na blgou dešava. AKo želiš iza kulisa, možeš imati private postove.

    Blog ima klasni sistem. Subjektivnim mišljenjem kraljice i-ili određenog broja blogera (ili gostiju) izabranih od strane kraljice, blogovi se svrstavaju u “naj”, “cool” ili “interesantan”, ili se ne svrstavaju uopšte. Nemoguće je svojevoljno menjati klasu u kojoj se nalazite.

    Moguće je. Budi interesantan, neponovljiv, i eto te u višoj klasi. Ima primera koliko hoćeš da je neko očas posla „iskočio“. Ma kao u real, isto. Jel si ti prijatelju išao u školu, na faks? Pa zar i tamo nema „miljenika“. Ima naravno.

    Blog ne poseduje demokratiju širu od prava blogera na slobodu misli, udruživanja i izražavanja, ali samo u okvirima ustava i prava drugih blogera. Nemoguće je, na primer, imati demokratske izbore i promeniti kraljicu, infrastrukturu ili ustav i zakone.

    Pa kako nije moguće promeniti kraljucu. Samo ponudiš dovoljno visoku cenu i sam si kralj, car, šta god… Ako umeš.

    Državljanstvo u blogu je dobrovoljno. Kome se gorepomenuto ne dopada, nije obavezan da postane državljanin.

    O da apsolutno, ima država-blog sistema, koliko hoćeš, izaberi koji ti najviše odgovara. Može se imati i dvojno-trojno-proizvioljan broj raznih državljanstava, i dok god ne ugrožavaš državu, dobrodošao si član zajednice.
    Samo, da bi uvideo sve blagodeti zajednice, moraš dovoljno dugo biti u njoj.

    Одговор
  • 3. Ozon  |  15 августа 2007 у 8:25 am

    Zdravo Zajebant,

    Pravo da ti kažem, izuzetno mi je drago što si tekst pročitao i prokomentarisao. Diskusija je počela, nadam se da će biti vatrena.

    Kao što si zasigurno i sam primetio, ovaj mali esej je velikom većinom čisto faktički, i ima samo jedan lični stav, a on je izložen vrlo jasno u poslednjoj rečanici. Ja se tehnički potpuno slažem sa suštinom tvog teksta (mada mi stil malkice smeta, ali to sam samo ja, ne sekiraj se). Ako pažljivije pročitaš moj tekst još jedanput, ali otvorenim očima, to ćeš i sam videti.

    Ne treba se stideti toga kako je sistem postavljen, niti se brecati na onog ko pokušava da ga definiše. Dapače, ja sam zadivljen ovom malom komunom, i želim da tu ostane zauvek. To će se desiti ukoliko, kao prvo, svi razumemo o čemu se to radi, kao drugo, shvatimo da smo tu dobrovoljno, i kao treće, spremni smo da doprinesemo. Ali o tom-po tom, videćeš moja razmišljanja u sledećim tekstovima.

    Ja sam lično verovatno jedan od najvećih boraca PROTIV demokratije. Ja sam u stvari za diktaturu, baš kao što je i ovaj blog sistem. Bavio sam se i ja stvarčicama u kojima je učestvovala gomila ljudi, i uvek sam vlasnik bio ja, i uvek su konci bili u mojim rukama. Baš kao što ti i kažeš – gazda i gazdarica plaćaju, imaju pravo i da odlučuju.

    Evo ti još jednom moje misli sa kraja, da ne skroluješ: Državljanstvo u blogu je dobrovoljno. Kome se gorepomenuto ne dopada, nije obavezan da postane državljanin.

    E, moj brajko, Zajebante. Komunikacija među ljudima se ne radi sekirom!

    Uvek budi lak…kao ozon.

    Одговор
  • 4. Ozon  |  15 августа 2007 у 8:27 am

    Ivana, hvala. Koliko vidim, uglavnom se slažemo.

    Budi laka…kao ozon.

    Одговор
  • 5. Ivana  |  15 августа 2007 у 8:32 am

    Slažemo se? Nisam baš sigurna da si lepo pročitao komentar.

    I samo da ti kažem, kad nekoj ženi kažeš da bude laka… to je vrlo negativna konotacija.

    Одговор
  • 6. Azot  |  15 августа 2007 у 8:32 am

    E moj Platone. I Državo.
    Ljubavni jadi a?

    Одговор
  • 7. Azot  |  15 августа 2007 у 8:33 am

    Čim neko oplete po uređenju ovog ili onog, il ne jebe, il je odjeban.

    Одговор
  • 8. ozon  |  15 августа 2007 у 8:33 am

    Svim čitaocima u kojima ovaj, gotovo čisto faktički post (esej) izazove verovanje da ja smatram da stvari treba da budu drugačije, poručujem – molim Vas čitajte ga kako je napisan, i komentarišite faktički. Jedini stav koje sam izneo je na kraju teksta, i sa dobrodošlicom ću dočekati svako vaše mišljenje.

    Одговор
  • 9. ozon  |  15 августа 2007 у 8:41 am

    Ivana, i dalje ne vidim gde se razlikujemo u razmišljanjima. Ti si proširila i produbila mnoge moje teze – hvala na tome.

    Izvinjavam se svom ženskom svetu na pogrešno izabranoj terminologiji. Point taken. Promeniću to.

    Azot, čemu takve reči? I čemu komentari iz prikrajka, šta imaš da sakriješ? Dođi i budi član zajednice i konstruktivno diskutuj, bez postavljanja pretpostavki. Ako te nešto interesuje, pitaj me i reći ću ti.

    Одговор
  • 10. ozon  |  15 августа 2007 у 8:44 am

    Imigracija = ljudi koji dolaze U državu

    Emigracija = ljudi koji odlaze IZ države

    Одговор
  • 11. Azot  |  15 августа 2007 у 8:45 am

    Bojim se gosn ozon, da se malo precenjujete u „ako te nešto interesuje, pitaj me i reći ću ti“.

    Одговор
  • 12. Ivana  |  15 августа 2007 у 8:49 am

    Jest, ovo za imigraciju-emigraciju, pogreših, slučajno. Izvinjavam se.
    Ima i Emigracije. Imigracija su pobegulje iz drugih država koji bi da se ovde smeste, jer im tamošnja vlast nije odgovarala, misle da će ovde lakše 😉

    Одговор
  • 13. Ivana  |  15 августа 2007 у 8:50 am

    Ej, pa ja sam Imigrantkinja. I to još ona sa višestrukim državljanstvima… No, da ne širim.

    Одговор
  • 14. ozon  |  15 августа 2007 у 8:53 am

    Ivana, u ovoj državi smo SVI imigracija – bar ja tako shvatam sistem. Doduše, neko je došao ranije, neko kasnije, ali se ovde niko nije rodio. Osim kraljice! Ona je jedina PRAVA državljanka.

    Одговор
  • 15. ozon  |  15 августа 2007 у 8:57 am

    Da bi čovek mogao nešto da voli, mora da ga razume. Da bi čovek bio slobodan, mora da slobodno govori o svim stvarima, ali uvek potkrepljen istinom i činjenicama.

    Da bih punim srcem voleo blog381 i sve njegove stanovnike, počeo sam od početka, od činjenica, jer ne želim da svoje emocije zasnivam samo na „ljubavi na prvi pogled“. Imaćete prilike da vidite moje lične stavove u sledećim postovima, ovo je tek početak, teoretska osnova.

    Одговор
  • 16. Ivana  |  15 августа 2007 у 8:58 am

    Hmm… znam ja neke koji su se ovde rodili.
    Nema nas mnogo koji smo došljaci, onako kako ja to gledam, iz drugih zajednica ovde doleteli.

    Одговор
  • 17. ozon  |  15 августа 2007 у 11:55 am

    Ja sam koristio izraz „imigranti“ na jedan tehnički način, bez obzira na to da li je neko ovde po prvi put (taj sam), ili je već bila-bio na nekom drugom blog sistemu, ili ima nameru da sedi na više blog sistema. Možda smo svi srcem već bili ovde pre nego što smo napravili naš blog. Ja sam pod „imigracijom“ podrazumevao čin kreacije bloga i na taj način svečanog i veoma formalnog primanja „državljanstva“.

    Одговор
  • 18. bubica  |  15 августа 2007 у 8:21 pm

    E ovako
    1.“Ja sam lično verovatno jedan od najvećih boraca PROTIV demokratije. Ja sam u stvari za diktaturu, baš kao što je i ovaj blog sistem.“ -ja se ne bih slozila.Ja sam ZA demokratiju,ali mozda ne u ovakvom smislu kakav ona ima danas.
    Demokratija je,po mom misljenju,odlicna vrsta drzavnog uredjenja.Demokratija garantuje politicku slobodu,ravnopravnost gradjanja,mogucnost smene vlasti,postojanje razlicitih stranaka,slobodan pristup informacijama… U IZVORNOM svom obliku,demokratija je po meni najbolje resenje.
    Danas je moguce svako uredjenje oblikovati prema licnom stavu.Kao sto danasnji politicari..Ja ne bih dalje da ulazim u to..

    Mislim da diktatura nije dobro resenje,jer je vrlo moguce da se vlast zloupotrebi.Uopste,smatram da je vlast koja lezi u rukama jednog coveka-losa. Jos jedna losa stvar-diktatura,naziv,nastao je od glagola diktirati,lat. dictare i znaci govoriti nekom sta da radi,nametati se,prisiljavti.
    Stoga smatram da si pogresno nazvao ovaj blog sistem kao diktaturu,jer bi to znacilo da nas neko na nesto tera,a ovde smo svi slobodni da pisemo i radimo sta god.

    2.Mislim da je gore rec „esej“ pogresno upotrebljena.
    Esej je ozbiljan rad,najcesce tecnog stila o nekom problemu ili zivotnom pitanju NA OSNOVU LICNOG STAVA.I to je kljucna karakteristika.

    3.Mislim da je tvoj post pogresno protumacen.Odnosno,kada sam ga ja prvi put preletela pogledom,i ja sam stekla utisak kao oni sto su vec komentarisali.Mislim da je trebalo da pises jasnije,da jasnije ucvrstis svoju misao,jer je to sustina eseja.Iskreno,citajuci tvoj post stekla sam utisak da pises za odredjenom dozom podsmeha i cinizma.
    Mislim da je to pokrenulo ovako zucnu raspravu.
    Mozda si pokusao da definises ono sto nema potrebe definisati..Ovde smo svi nasi,ja licno ne razmisljam previse o podeli slojeva ovde,niti o listama.Ja pisem jer imam potrebu,a naravno da mi je ekstremno drago kada neko dodje i prokomentarise.Moj je blog otvoren za savete,diskusije,komentare i pitanja.
    Jesi izneo cinjenice,ali mozda malo izvijene..Ne izvijene,vec,ne znam…Kao sto rekoh,sa dozom cinizma.Mozda nisi hteo,ali ja ti iskreno kazem kakav sam ja utisak dobila.
    Volim da citam tvoj blog,nemam nista protiv tvojih postova,sta vise,mislim da su vrlo dobri.
    🙂

    Одговор
  • 19. Ozon  |  15 августа 2007 у 8:45 pm

    Svaka čast, bubice, cenim i veoma poštujem tvoje mišljenje, kao i način na koji je izrečeno. Uostalom, cenim i poštujem diskusiju svih ostalih, takođe (ali je bubičina ipak svojim pristupom za klasu iznad).

    Novajlija sam, i imam potrebu da sa sobom raščistim šta je sve ovo, čemu služi, šta ko radi i kako može da se pomogne da sve ovo bude još bolje. Cinizam – da, možda, pročitaću post za neki dan i kritički se izšibati. U svakom slučaju, diskusija je zdrava, i mislim da nas je sve učvrstila u istom stavu (setimo se Endeove Beskrajne Priče) – ovaj mali svet je takav kakav jeste, savršeno nesavršen u svoj svojoj lepoti.

    Jasna definicija je bitna, bar meni u ovom trenutku, jer sam se puno puta u životu nalazio u sličnim situacijama, gde sam ulagao sebe, da bi na kraju neko drugi sve to uzeo i odneo bez objašnjenja, ili pokušao da to uradi.

    Hvala još jednom svima na diskusiji, mislim da smo svi na istoj talasnoj dužini. To me čini da se dobro osećam.

    Što se demokratije i diktature tiče… pogledajte forum, otvorio sam novu temu pod „politika“.

    Одговор
  • 20. uzimasnesto  |  15 септембра 2007 у 1:32 am

    Uzimas nesto brate?

    Одговор

Оставите одговор

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Календар

август 2007.
П У С Ч П С Н
    сеп »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Most Recent Posts


